Nepostradatelná béčka

Vitamíny skupiny B jsou známy pod souhrnným názvem B-komplex. B vitamíny jsou nezbytné pro správné fungování metabolismu a nervového systému. Jsou obsaženy v živočišných i rostlinných produktech, takže pokud se jí vyvážená strava, většinou by nedostatek B vitamínů neměl vzniknout. Přesto existuje plno stavů a situací, kdy může být dostatečný přísun vitamínů B ohrožen a je nutno zvýšit jejich dávky.

Zvýšená potřeba užívání B vitamínů vzniká:

  • při častém holdování alkoholu
  • při pravidelné konzumaci jednoduchých cukrů – sladkostí, čokolád, bílého pečiva
  • při užívání drog a některých léků (např. antidepresiv, kortikosteroidů, hormonální antikoncepce, antibiotik)
  • při stresu a velké duševní námaze
  • při kouření
  • při pravidelném pití kávy a černého čaje
  • při střevní kandidóze (pomnožení kvasinek ve střevě v důsledku užívání antibiotik, hormonální antikoncepce či stravy s velkým podílem cukrů a chemických látek).

    Možné příznaky nedostatku B vitamínů: mastná pleť a vlasy, padání vlasů, úzkost, deprese, třes, mravenčení v končetinách, křeče, afty, koutky, chudokrevnost,?

    Hlavní zdroje B vitamínů: celozrnné obiloviny, luštěniny, ořechy, slunečnicová semínka, obilné klíčky, droždí, sýry, maso.

    Při zvýšené potřebě vitamínů skupiny B je vhodné užívat kvalitní B-komplex. Vitamíny skupiny B jsou ve svých funkcích na sobě závislé, proto není vhodné užívat pouze některý vitamín ze skupiny, nýbrž vždy užívání doplnit i celým B-komplexem. Předávkování nehrozí, jelikož se jedná o vitamíny rozpustné ve vodě a přebytek se vyloučí močí.

Čvc 29, 2014 | Posted by in Informace o vitamínech B | 0 comments